Μουσική Πληροφόρηση
Απαρχές της Λόγιας Ελληνικής Μουσικής
Παρ’ όλο που η παράδοση της λόγιας δυτικής μουσικής βασίστηκε στο σύστημα τρόπων της αρχαίας ελληνικής ("αρμονίες") και βυζαντινής μουσικής ("ήχοι"), η εξέλιξη της πολυφωνίας στη Δύση δεν επηρέασε την λόγια βυζαντινή και μεταβυζαντινή μουσική, η οποία ακολούθησε με θρησκευτική ευλάβεια τη δική της παράδοση της μελισματικής μονοφωνίας (με ισοκράτη). Στην εκκλησιαστική μουσική δεν χρησιμοποιούνταν όργανα ενώ στην λόγια κοσμική μουσική τα όργανα πλαισίωναν ετεροφωνικά την μελωδική γραμμή (βλ. ενότητα Βυζαντινή Μουσική). Βέβαια κατά την τουρκοκρατία υπήρχαν Έλληνες λόγιοι συνθέτες στην Κωνσταντινούπολη αλλά ακολουθούσαν το Βυζαντινο/Τουρκικό σύστημα. (Για διαφορές συστημάτων βλ. Ευρωπαϊκή και Βυζαντινή μουσική).
Μοναδικός Έλληνας εκπρόσωπος της δυτικής αναγέννησιακής μουσικής είναι ο Φραγκίσκος Λεονταρίτης (~1518 - ~1572) ► από τον Χάνδακα (Ηράκλειο) της Κρήτης, ο οποίος όμως έδρασε κυρίως στη Βενετία και το Μόναχο συνθέτοντας λειτουργίες, μοτέτα και μαδριγάλια.
Για τον Λεονταρίτη βλέπε και:
-Φραγκίσκος Λεονταρίτης στη βικιπέδια
-Κοσμά Βίδου, Ο άγνωστος Λεονταρίτης, εφημ. Το Βήμα, Νέες Εποχές
ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
- Επτάνησα-Επτανησιακή Σχολή, 1771-1900
- Ανεξάρτητη Ελλάδα του 19ου αιώνα
- Ωδείο Αθηνών και Εθνική Σχολή
- Από το 1945 έως σήμερα